30 Eylül 2013 Pazartesi

W. Bruce Cameron - Can Dostumun Yolculuğu



Orjinal Adı: A Dog's Journey
Seri Bilgisi: A Dog's Purpose # 2
GoodReads Puanı: 4.37
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınları
Çevirmen: Seda Çıngay


Yorumum


Can Dostum ile başlayan serüven Can Dostumun Yolculuğu ile sona erdi. İlk kitabı çok sevmiştim, ikinci kitabı ise sevmekle kalmadım, bayıldımmm.
Toby, Bailey,Ellie ve Buddy isimler farklıydı ama o hep aynıydı, birinin, birimizin “Can Dostu”ydu ve her seferinde sevgili çocuğuna, Ethan’ına bir şekilde ulaştı, acı tatlı yaşadı hayatını, amacını sorguladı. 
İkinci kitapta hikayeye Buddy olarak devam etti, kendine yeni bir amaç, yeni bir görev buldu. Bebek Clarity’nin koruyucusu oldu. -Ethan ile Hannah’ın torunu- Sonrasında Molly ve Max olarak genç-yetişkin Clarity’i korudu, en son da özüne döndü yine Tobby oldu.
Can Dostum’un Yolculuğu kitabı, ilkine kıyasla çok daha yoğun, çok daha duygusaldı. Her sayfasını sıkılmadan keyifle okudum. Okudukça yüreğime dokundu da dokundu. Clarity’nin ( CJ ) hayatının çeşitli kesitlerini, bir anne müsveddesine rağmen, Buddy, Molly ve Max’le hayata tutunma çabasını izledim. Bir çok olumsuzluğu sevgili köpeğine duyduğu sevgiyle, köpeğinin ona olan sevgisiyle yendiğini gördüm. Hayatının son demlerinde Toby’nin sevgisine sığınmasını izledim. Anlatım o kadar sıcak ve gerçekti ki sanki yüreğimle, zihnimle bende kitaba eşlik etmiş gibiydim.
Can Dostum yorumumda (tık tık)  kurgusunun hoş, inandırıcılık olarak yüksek, sade ve akıcı olduğunu belirtmiştim. Bir çok devam kitaplarında karşılaştığımız ilk kitabı aratan bir durum olmamış, aksine sanki yazar konuya ve kitaba iyice ısınmış, olabilecek ne varsa ortaya koymuş diyebilirim. İlk kitabın tüm özelliklerini, çok daha duygusal olarak ve bir çok hikaye ile desteklemiş, gerçekten çok güzel bir kitap ortaya koymuş.
Eğer bu kitapları okumadıysanız, cidden çok şey kaçırıyorsunuz demektir. Kahramanı köpek olan bir kitap nasıl olabilir diye düşünüyorsanız, inanın bu kitapları okuduğunuzda oldukça tatmin edici bir cevap alacağınıza eminim. Ve son olarak söyleyebileceğim tamamen bir sevgi kitabı okumak istiyorsanız, harika bir seçim olacaktır.


Değerlendirmem

5-Tek kelimeyle mükemmeldi



***

Bruce Camerondan bir bestseller daha!

Can Dostumun yolculuğu sürüyor!

New York Times çok satanlar listesinde tam bir yıl kalan Can Dostumun devam kitabı olan Can Dostumun Yolculuğunda, hem keyifli ve eğlenceli hem de son derece düşündürücü olan dostluk öyküsü kaldığı yerden devam ediyor. 

Sevecen bir köpeğin, birkaç farklı yaşam boyunca varlığının amacının peşinde koşmasının hikâyesiydi Can Dostum... Bu roman, insanla en iyi dostu arasındaki kopmaz bağa köpeğin bakış açısından bir yorum getiriyor ve yeryüzündeki her varlığın bir amaçla doğduğunu gösteriyordu. Şimdi yeni sürprizlerle süslenen bu sıradışı öyküye devam etme zamanı... Can Dostumun Yolculuğu, tıpkı ilk kitap Can Dostum gibi mizah ve hüzünle dolu.

Köpekler hakkında bir roman, insan hayatının en derin meselesi olan "Neden buradayız?" sorusuna cevap verebilir mi?

"Son derece büyüleyici... Okurlar bu muhteşem romanı bir çırpıda okuyacaklar ve başından sonuna kadar ağlayacaklar." 
Publishers Weekly

"Sarsılmaz bir sadakatin ve tüm sınırları aşan bir sevginin dokunaklı öyküsü..." 
Book Reporter

"Köpekleri sevmeseniz de, hatta hiç köpek sahibi olmamış olsanız da bu kitabı çok seveceksiniz." 
Squidoo.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder