28 Eylül 2013 Cumartesi

Rashelle Workman - Uyuyan Güller



Orjinal Adı: Sleeping Roses
Seri Bilgisi: Dead Roses
GoodReads Puanı: 3.63
Türkçe Yayın: Elf Yayınları
Çevirmen: Kahraman Türel


Yorumum

Eski yayınlarımı yeni blogumda topluyorum bu da onlardan biri...
ELF Yayınları’nın yaptığı bir yarışmada kazandığım Uyuyan Güller kitabını biraz gecikmeli de olsa bitirdim.
Daha önce de yayınevinin çıkardığı KARANLIĞA DOĞRU kitabını okumuş ve çok beğenmiştim. (Devamını merakla bekliyorum  )
Uyuyan Güllere gelince, konusu ve kapak görseli ile beni etkilemişti ve mutlaka okunacaklar listemde üst sıralardaydı.
Okuduklarımla kıyaslayınca bu kadar şaşırtıcı bir kitap görmedim desem yeridir diye düşünüyorum.
300 sayfa kadar ruh hastası kocasının gazabından kendini korumaya çalışan bir kadının dramını, kendini kurtarmaya çalışmasını okuduğumu sanmıştım. Bir yerde öyle gerçi ama zaman/mekan/gerçeklik çok farklı. Dram içinde bir dram söz konusu.
Hani bir çok kitapta dersiniz ya “tabi ya, ben biliyordum böyle olacağını” “tahmin ediyordum”… İddia ediyorum bu kitabı okuduğunuzda bunları diyemeyeceksiniz. 
Yazarı tebrik ediyorum. Başlarda küçük bir kısım haricinde hiçbir şekilde ipucu vermiyor. Ordan bile bağlantıyı kurup bir son kurgulamanız imkansız. Daha fazla bilgi vermek tamamını anlatmayı gerektiriyor. O nedenle fazla bir şey yazmak istemiyorum ama bir ipucu vereyim: Kitabın adı konunun aslıyla oldukça ilintili.
Ancak şuna değinmeden geçemiycem, hikaye konu bakımından süper iken okurken biraz zorlandım. Belki yazarın dilinden belki de çeviriden kaynaklıydı, emin değilim. Ama kitabın okunurluğunu aşırı etkilemiyor.
Özetle, beklenmedik, tahminsiz ve şaşırtıcı bir konuya sahip olan kitabı minik kusurlarına rağmen beğendim.

Değerlendirmem

4-Ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım




Evden hızla çıktığında başına geleceklerden habersizdi.Tek hatırladığı şiddetli bir yağmur ve kullandığı arabanın hızla kaymasıydı.

Uyuyan Güllere Övgüler

Eğer Amazonun listesinde olsaydı, bu kitaba on yıldız verirdim, o kadar güzel bir kitap" The Debut Books

"Hiç ummadığınız bir şaşırtmacayla, bu kitap, okuyup, bitirene kadar elinizden düşmeyecektir."
Cyruss 1264 

"Beklenmedik, gizemli ve olabildiğince harika! Acaba gerçekten olmuş mudur diye beni merak içinde bıraktı." 
Jek Jamison 

"Bir gerilim/heyecan romanı, hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı." 
Heartsong Reviews

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder