5 Ocak 2014 Pazar

Kathleen E. Woodiwiss - Shanna [YORUM]


Orjinal Adı: Shanna
Seri Bilgisi: -
GoodReads Puanı: 4.07
Türkçe Yayın: EpsilonYayınevi
Çevirmen: Aslıhan Kuzucan




Yorumum

Blogumun bugünkü konuğu Kitap Dünyası çekilişinden kazandığım Shanna oldu. Tam tamına 686 sayfalık bir eser :D 
Yazarın çok önceleri İhtiras Çiçeği ve İki Yabancı kitaplarını okumuştum ve özellikle İki Yabancı'sını çok beğenmiştim. Shanna'ya da aynı merakla başladım. Konu ve olay örgüsü olarak çok güzeldi, çevirisi kesinlikle çok iyiydi. Bu anlamda cidden beğendim. Ancak anlatım aşırı derecede detaylıydı. Kitapta beni sıkan tek ayrıntı bu oldu. Konusuna gelecek olursak, Shanna çok zengin babanın biricik kızı, başına buyruk, dediğim dedik, kendini beğenmiş ve şımarık. Aynı zamanda çok güzel ve buz prenses dediklerinden. Babasının 1 yıl içerisinde evleneceksin ültimatomu nedeniyle kendine kağıt üzerinde evlenecek birini arıyor. İşte bu nokta da karşısına  idam mahkumu Ruark Beachamp çıkıyor. Ruark'la nasıl olsa ölcek diye bir anlaşma yapıyor ve evleniyor. Tabii ki bencil Shanna anlaşmayı hiçe sayıyor, adamı yüzüstü bırakıp kaçıyor. Ancak kader ağları bir örüyor ki, Ruark bir şekilde hapisten kurtuluyor ve Shanna'nın karşısına çıkıyor. Bizim eski türk filmlerinde olur ya, Kadın yada erkek kahraman bir mirasa kavuşması gerek olur, şartta biriyle evlenmektir. O kişi de hapiste olur ve idam mahkumudur. Evlenir ve af çıkar, taraflardan biri diğerine fena aşık olur. (Yanlış hatırlamıyorsam Türkan Şoray ve Engin Çağlar'ın oynadığı Çengi Naciye filmi) Shanna'da aynı böyle başlıyor. Tabi sonrasında olaylar dallanıp budaklanıyor. Araya korsanlar, katiller vs. giriyor. Konu ve olay örgüsü olarak dolu dolu bir kitap yani. 
Her ne kadar kitaplarda kadın karakterin dişlisini seviyor olsamda Shanna itici diyebileceğim kadar fena. Birde acayip tutkulu ve kıskanç. Kitabı okudukça Shanna'ya kızarken Ruark'ın aşkı ve Shanna için katlandığı şeyleri okudukça gözümde daha bir yükseldi. Kesinlikle Shanna karşısında sümsük, ezik kalmadı, yeri geldi dalgasını geçti, onu delirti ama asla aşkını gizlemedi. Shanna kalbi ve mantığı arasında gidip gelirken o hep netti. O yüzden Ruark seni çok sevdim. :)
Neyse biraz fazla anlattım galiba :D :D
Özetle;
Sayfaların çokluğu, anlatımın aşırı detaycılığı biraz kitabı yarıda bırakma isteği yaratsa da ben kitabı beğendim. 1 puanı da bunlardan dolayı kırdım.

değerlendirmem;

4-Ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım




****
Shanna 

Newgate Hapishanesinin kalın taş duvarlarının ardında gizli bir anlaşma yapıldı. Çekici idam mahkûmu Ruark bir gecelik haz karşılığında güzeller güzeli Shannayla evlenerek onu babasının ayarlayacağı korkunç bir evlilikten kurtarmaya razı oldu. Yüzükler takıldı, evlilik yeminleri edildi fakat Shanna babasının Karayiplerdeki cennet gibi adasına kaçarak kocasını yüzüstü bırakıverdi. Ama Ruark Beauchamp, kaderinin baş döndürücü güzellikteki Shannayla beraber yazıldığını biliyordu. Özgür kalacak ve Shannayı bulacaktı. Onun tutkusunun önünde prangalar veya taş duvarlar duramazdı... Celladın ipi bile Ruarkın hakkı olan mutluluğu onun elinden alamazdı.

"Tarihi aşk romanlarının kraliçesi."
-Atlanta Journal, Constitution-

"Bir fenomen!"
-The New York Times-

"Woodiwiss sarsıyor!"
-Life-

"Kathleen E. Woodiwiss canlı ve nefes alan bir dünya yaratıyor."
-Houston Chronicle- 
(Tanıtım Bülteninden)






2 yorum: