11 Nisan 2014 Cuma

RKBT 20.TUR || Anne Dayton - May Vanderbilt - Hiç Ayrılmayalım || YORUM



Orjinal Adı:  Breaking Up Is Hard to Do
Seri Bilgisi: Miracle Girls #2
Goodreads Puanı: 3.91
Türkçe Yayın: Epsilon Yayınları
Çevirmen: Arzu Gürtuna

Yorumum

RKBT olarak Epsilon’un gençlik serisinden Mucize Kızlar’ın devamı olan Hiç Ayrılmayalım turunun son yorumunda sizlerleyim...

Yaş olarak ergenlere hitap ediyormuş görünse de dostluk, fedakarlık ve aile ilişkileri gibi konuları içerdiğinden yetişkinlerin de tatlı bir tebessümle okuyabilecekleri bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Son zamanlarda okuduklarım ya historical romance ya da fantastik türdeydi. Hele ki fantastikte ağırlığı 16-18 yaş arası ergenlerin oluşturduğunu ve dünyayı kurtarmak gibi ağır bir misyona sahip olduklarını düşünürsek, Mucize Kızlar’ın kesinlikle son derece normal ergenler olduğunu ve nispeten sıradan sorunlarla boğuştuklarını söyleyebilirim. 

Bu beni rahatsız mı etti, kesinlikle hayır.

Hatta o zamanları ne kadar özlediğimi farkettim. Belki Christine Lee gibi bir kayıp yaşamadım ama aynen onun gibi yalnızlık çektiğim zamanlar, aileme isyan ettiğim, herşeyin bana karşı olduğunu düşündüğüm ya da çok sevdiğim arkadaşlarımla dünyalar değerinde olduğunu düşündüğüm ve hiç bir şeye değişmeyeceğim anlarım oldu. Yeri geldi aileden daha önce geldiler. Kah güldük kah ağladık. O güzel günlerin tadı başkaydı. Bir çoğunuz için de sanırım durum böyledir. İşte yazarlarımız hayatımızda büyük izler bırakan bir dönemimizin nabzını tutmuşlar. Ayrıca daha önce yorumunda Kitap İklimi de belirtmiş, bende katılıyorum, harika bir uyumla yazmışlar, kesinlikle iki ayrı yazar olduğunu hissetmedim. 

İlk kitapta Ana'nın hikayesi ve mucize kızların ortaya çıkmasını anlatmışlar. Hiç ayrılmayalım da ise Christine Lee'nin hikayesi var. Annesini trafik kazasında kaybetmiş ve 2 yıl olmasına rağmen atlatamamış. Babası yeni bir aşka yelken açmış, eve üvey anne ve kardeş gelmek üzere, ayrıca okul da başlamış. Christine'in üzerindeki yükler onu öfkelendiriyor, üzüyor. Tek dayanağı Mucize Kızlar, ancak onlar da kendi aralarında sorunlar yaşıyorlar. Acaba bu sorunların üstesinden gelebilecekler mi? Christine annesinin ölümünü atlatabilecek mi? bu soruların cevabı için öncelikle ilk kitap olan Mucize Kızlar'ı sonrasında Hiç Ayrılmayacağız'ı okumanızı mutlaka tavsiye ederim. 

Değerlendirmem

4- Ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım


***

Christine Leenin o korkunç araba kazasında annesini kaybetmesinin üzerinden iki yıl geçti. Babası şimdi eski bir güzellik kraliçesi olan Candace ile nişanlı ve Christine bundan hiç de hoşnut değil. Üstelik davranışları okul hayatını da etkilemeye başladığı için rehberlik seanslarına katılmak zorunda.

Mucize Kızlar ise aralarındaki sorunlar yüzünden dağılmanın eşiğine gelmiş durumdalar. O güzel yaz günleri geride kaldı artık. Peki şimdi ne olacak?

Christinein öfkesi ve lisenin stresi Mucize Kızların birbirlerine en çok ihtiyaç duydukları zamanda dağılmalarına mı neden olacak? Yoksa hepsi elele verip Christinee annesinin ölüm acısını atlatması ve babasının yeni evliliğini kabullenmesi için yardım mı edecekler?

Zor bir yıl bekliyor Mucize Kızları. 

Zor ve uzun bir yıl.

"Arkadaşlık ve inanç gibi önemli temaları olan güçlü hayat dersleri anlatılmış."
-Romantic Times-
(Tanıtım Bülteninden)


2 yorum: