28 Mart 2014 Cuma

RKBT 19.TUR || Jessica Sorensen - Ella ve Micha'nın Geleceği || YORUM




Orjinal Adı: The Forever of Ella and Micha
Seri Bilgisi: The Secret #2
Goodreads Puanı: 4.14
Türkçe Yayın: Pena Yayınları
Çevirmen: Şerife Elif Subaş





Yorumum

Ella ve Micha'nın Sırrından sonra Geleceği ile devam ediyor. İlk kitabı okuyanlar bilir, sonu daha çok yeni bir bitişten çok, yeni bir başlangıç gibiydi. İkinci kitabın başında Ella ve Micha çok sevdikleri Grady'e veda ediyorlar, Ella her zamankinden daha fazla kırılgan. Babasını rehabilitasyonda, kardeşi hala aynı umursamazlıkta. Ella zaten annesinin ölümü için kendini suçluyor, üzerine babasının sözleri tuz biber ekiyor. Bunun faturası kime çıkıyor, tabiiki Micha'ya...
Genel olarak başlangıç bu şekilde. Bu kitapta Ella her ne kadar sinir bozucu olsa da (en azından kitabın 100 sayfası kadar) onu anlıyorum. Hayat onun için hiç kolay olmamış. Küçük bir çocuk bedeninde yetişkin olmak zorunda kalmış. Hele ki annesi gibi zihinsel bir rahatsızlığı olabileceği korkusu onu mahvediyor. En çok sevdiği olan Micha'yı kendinden uzaklaştırmaya çalışıyor.
Peki Micha ne yapıyor dersiniz? Her zaman olduğu gibi istikrarlı bir şekilde Ella'nın dayanağı olmaya devam ediyor. Burada bir parantez açmak istiyorum, lafım yazara; sizi protesto etmek istiyorum, böyle karakterler yaratıyorsunuz, hayran kalıyoruz,sonra gerçeklerle yüzyüze gelince dumur oluyoruz. Parantezi kapıyorum efendim. Micha ilk kitapta da good-badboy gibi olsa da ilişkisi açısından istikrarlıydı. Devam kitabında ise bana göre devleşti. Hangi erkek sevdiğini kendinden de önceye koyar, kendini aşkına nasıl bu şekilde adar?
Allahtan diyorum Ella bir süre sonra hatasını anladı da kendi kendini hapsettiği suçluluk kafesinden kurtulmak üzere yardım aldı ve Micha ile bir gelecek nasıl oluru düşünür oldu.Yalnız bir nokta da eleştirim olacak. Tamam iki karakter arasında tutkulu bir çekim olduğunu biliyorum ama cinselliğin biraz abartılı kullanıldığını düşünüyorum. Bu kısmı es geçersek keyifle okudum diyebilirim. Gerek çevirisi ile gerekse yazım ve anlatım tarzı ile kolayca okunan bir kitaptı. Lila ve Ethan ise ayrı bir renk kattı, onları da okumak için merakla 3. kitabı bekliyorum. 

Değerlendirmem

4-Ortalamanın oldukça üstündeydi, keyif aldım

***
Bu Geleceğine odaklanıp geçmişindeki karanlığı unutmak isteyen Ella okula döner. Ancak geçmişiyle ilgili sorunlar peşini bırakmaz. Aslında onun tek istediği Michadır. Hayatta istediği her şeye ulaştığını düşünen Micha ise grubuyla sahne turundadır. Ancak içindeki bir düşünce onu rahatsız eder. Elladan uzaktadır ve ondan uzakta olmak sandığından daha zordur. Ella da Micha da bir karar vermek zorundadır. Ya sonsuza kadar birlikte olacaklar
ya da birbirinden uzakta olmaya alışacaklar?

1 yorum:

  1. Sevdiğim bloglar arasında seni mimledim. Görüşmek üzere...

    http://kitapkeyfimm.blogspot.com.tr/2014/03/bir-delinin-pembe-defteri-mimledi-yine.html

    YanıtlaSil