8 Aralık 2013 Pazar

Jamie McGuire - Araf (Providence Üçlemesi - 1) YORUM



Orjinal Adı: Providence
Seri Bilgisi: Providence # 1
GoodReads Puanı: 4.07
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınları
Çevirmen: Nergis Karababa

Aylar öncesinde Tatlı Bela ve Ayaklı Bela ile birlikte Jamie'nin diğer kitaplarını da merak eder olmuştum ve o dönem, Yabancı Yayınları'ndan Providence serisinin de çıkacağını öğrendiğimde çok sevinmiştim. Gel zaman git zaman ve sonunda "Araf" adıyla çıktı ve bende anca okuyabildim. Şunu kesinlikle söylüyorum bundan sonra Jamie'nin tüm kitaplarının takipçisiyim. :D
Konusuyla, karakterleriyle, anlatımıyla, çevirisiyle bana göre oldukça güzel bir kitaptı. Jamie'yi tebrik ediyorum, böylesi harika karakterleri nasıl yaratıyor anlamıyorum. Bence o kadar inandırıcı yazıyor ki fantastical ve kağıt üzerinde olmasına rağmen gözlerim etrafta bir Jared arıyor. Ahhh Jared, her eve, her genç kıza lazım cinsinden bir karakter. Sadakatin, aşkın, koruyuculuğun, romantizmin toplandığı rüya karakter.  Benden geçti, ama bekar kız kardeşlerim için diyorum :P
Konusundan kısaca bahsedersek, Jared Ryel  koruyucu bir yarı melek. Nina ise onun korumakla görevli olduğu kızımız. Jared Nina'ya hayatıyla bağlı, o ölürse, Jared'in de ömrü sona eriyor. Aslında Jared'in ailesi de Nina'nın ailesiyle bu şekilde bağlı. Kendini bildi bileli Nina'yı koruyan Jared, zamanla ona aşık oluyor. Ama Nina onun farkında bile değil, hep uzaktan izliyor, koruyor. Nina babasının ölümüyle yıkılıyor ve Jared dayanamayıp cenazeden sonra Nina'ya görünüyor. Sonrasında sık sık karşılaşmalar ve peşindende aşk ortaya çıkıyor. Hem de ne AŞK...
Aşkları Nina'nın babasının geçmişine ait karanlık kısımlarıyla, sonrasında şeytanlar/melekler dünyasıyla sınanıyor.
Yanlız dikkatimi çekti Tatlı Bela'daki gibi kadın karakterimiz, dediğim dedik ve birazcık arıza tip. Jared hakketen melek gibi gözümde. Zavallı Jared'e çektirme faslına girdiğinde, ahhh işte dayaklık cinsten biri daha derken allahtan olayı uzatmadan vazgeçti.Neyse artık idare ediceğiz :D :D
Kitapta tam da benim sevdiğim gibi, hayalötesi bir aşk, aksiyon, ve fantastik öğeler var.Anlatımda su misali oldukça akıcı, sıkılmadan okuyorsunuz, hele sonlarda aksiyonun dozu gitgide artıyor.Diğer kitaplarda daha da fantastik mevzulara girileceğini düşünüyorum. 
Kapağına gelirsek çok şirin melekli bir kar küresi gayet güzel olmuş. İçeriği orijinal kapağa göre daha iyi açıklıyor.Ayraç ise, Yabancı'nın ayraçları ayrı bir ekol oldu. Gözüm gibi bakıyorum, birşey olmasın diye..

Özetle; eğer sizde benim gibi fantastik öğelerle süslü, romantik kitapları seviyorsanız, tam size göre bir kitap diyebilirim. Mutlaka okuyun :D :D

Değerlendirmem;

5-Tek kelimeyle mükemmeldi



***


Araf 
Işığın olduğu yerde, karanlık da vardır.

Nina, babasının ölümüyle kendisini Providenceta varlığından hiç haberdar olmadığı bambaşka bir dünyanın içinde bulur. Babasının cenazesinin olduğu gün otobüs durağında tesadüfen karşılaştığına inandığı çekici, karşı konulamaz Jared ile yakınlaşmasıysa Ninanın hayatını tamamen altüst eder.
Jared ile Ninanın birbirlerine âşık olmaları işleri tamamen zora sokar. Jared, Ninayı sadece babasının düşmanları olan insanlardan değil, kendi soyundan olan yarı meleklerle Cehennemdeki Şeytanlardan da korumak zorunda kalır. Jared ile Ninanın birlikte olabilmek için kaderlerine karşı gelip düşmanlarını alt etmeleri gerekir.
Tatlı Bela ve Ayaklı Bela romanlarıyla olay yaratan Jamie McGuire, bu kez farklı bir seriyle karşımıza çıkıyor.
Providence üçlemesinin ilk romanı Araf, devamını merakla bekleyeceğiniz fantastik bir aşka sahne oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder