7 Şubat 2015 Cumartesi

RKBT 3. Gün || İlknur Birdal - Satılık || Yorum ve Çekiliş


Orjinal Adı: -
Seri Bilgisi: -
Goodreads Puanı: 3.50
Türkçe Yayın: Postiga Yayınları
Çevirmen: -
Türü: günümüz romantik, aksiyon

Turumuzun son gününde son yorumla sizlerleyim.
RKBT olarak tanıtımlarından itibaren merak ettiğimiz bir kitabı, Satılık'ı inceleme fırsatını bulduk.
Kitabın başlangıcından biraz bahsedersem, -konusundan demiyorum çünkü konu o kadar çok şey içeriyor ki hepsinden az bahsetmek bile oldukça zaman alır-

Hüzün 17 yaşında adı gibi hüzünlü bir geçmişe sahip ve oldukça acı izler barındırıyor. Üvey babası tarafından kumar borcuna karşılık bir bara satılması hayatının dönüm noktası oluyor. 
Varlıklı bir ailenin oğlu olan Devran'ın dahil olduğu bir grup o bara gider, herkes gözüne birini kestirir. Hüzün'ün ilk gecesidir barda, o güzelliğiyle Devran'ın dikkatini çeker. İçki şişede durduğu gibi durmaz derler ki öyledir de gerçekten. Hüzün yalvarmasına rağmen sarhoş Devran'dan kendini koruyamaz. Sabah olduğunda Devran kendine gelir, olanların farkına varır ve Hüzün'ü ordan kurtarmak için plan yapar. Sonrasında birçok olay yaşanır. Neler olduğunu kitaptan okursunuz artık. O kadar çok şey var ki burada anlatmak olmaz.:)

Kendi adıma söyleyim benim için ilginç bir okuma deneyimi oldu. 
Aşk üzerine olsa da farklı bir konu, yan karakterlerin bolluğu ve ana karakterlerden aşağı kalmamaları, olsa olsa filmlerde olur denebilecek karmaşık ilişkiler ve olağanüstü aksiyon. İnanılmaz derecede baş döndürücü. Şunu söyleyebilirim ki en az 3 kitaplık malzeme tek kitapta toplanmış. Karmaşık ilişkilerin fazlalığı ve bu kadar çok olayın bir arada olması ister istemez kurgudaki inandırıcılığı etkiliyor ama çok da rahatsız etmiyor açıkçası. O kadar olaydan sonra mutlu sonla bitmesi, gelecek hikayenin ipuçlarını vermesi de güzeldi. 

Kitapla ilgili önemli bir olumsuzluk, redaksiyonu. Cidden sorunluydu.  Aslında baskıya yanlış bir nüshanın gittiğini düşünmüyor değilim.  Ancak bu durum bile kitabın akıcılığı etkilemiyor. Okurken hatalara bir yandan kızdım bir yandan da dur biraz daha okuyayım, az daha okuyayım diye mecbur kalmadıkça elimden bırakamadım. 
Yazarımızı amatörlükten profesyonelliğe giden yolda kendisini daha da geliştirmesi dileğiyle tebrik ediyorum, yeni hikayelerinde görüşmek üzere diyorum.

 ve çekiliş...




Arka Kapak

Her aşk kendi sınavıyla cebelleşir.
Devran ve Hüzün...

Onların yolu bir bar kapısında kesişti. Kader hiç ummadıkları anda, hiç ummadıkları bir yerde onları bir araya getirdi. Hayatın karşısında yeteri kadar kırılan kalpleri yeni bir serzenişi daha kaldırabilecek miydi?

Hüzün'ün korumak istediği kalbi, Devran'ın hayatını karmaşalar içine sürükleyen sırları vardı. Pis bir barın üst katında sahip olduğu kızın hayatının bilmecesi olacağını hiç hesaplamamıştı.

Sırlar ortaya çıktıkça değişen hayatlara, her aşkın kendi içinde verdiği savaşlara şahit olacaksınız.

"Sana sahip olmak hayatımda yaptığım tek doğruydu. Söylemesi biraz tuhaf olsa da, hayatım boyunca satın aldığım en güzel hediyesin."

"Sen benim başıma gelen en güzel yanlıştın. Seni Seviyorum Devran... Mutluluk benim için senin dudaklarının arasında ve sen bu gece sadece beni sevdiğini fısılda..."

1 yorum: