12 Aralık 2014 Cuma

RKBT 3. Gün || Lafebesi "Kızkafası" || Yorum ve Çekiliş


ARKA KAPAK


Aslında her şey evrenin: 
 
"Sen isteklerini söyle gerisini bana bırak" demesiyle başlamıştı... 
 
Ben de bir güzel sıralamıştım isteklerimi... Acaba çok şey mi istedim evrenden? Yoo, çok şey istemedim aslında... Ve böylece düştüm yollara...

Hayallerim, heveslerim, yaşadıklarım, yaşayamadıklarım, sevdiklerim, kızdıklarım, kırdıklarım ve vazgeçtiklerim...

Yazdım; çünkü ben keşkeleri hiç sevmem... Hayallerim, heveslerim, yaşadıklarım, kırdıklarım ve vazgeçtiklerim...

Taşınan bavullar, yapılan çılgınlıklar, karşılıksız aşklar, çekilen otostoplar, yaşanan gelgitler ve daha niceleri...


YORUM

Kızkafası da neyin nesi dediğimi hatırlıyorum arkadaşlarımla yazışıyorken. Sonra bana bir link attılar pembe renkli kapak, resim olarak da bir kız kafası :))) The O.C'de oynayan Marissa Cooper'ı andırmıştı bana... Nasıl bir kitap diye düşünürken birden tur kitabımız oluverdi :)

Yazarımız Lafebesi kitabımız Kızkafası olunca, illa ki soru işaretleri oluyor akılda. Kimdir? Hikayesi nedir? Ne anlatır?
Aklımda bu sorularla başladım kitabı okumaya. Hafif bir özet geçersek; kahramanımız Kızkafası, 22 yaşında, bir üniversiteyi yarım bırakmış, aklında psikoloji ve oyunculuk varken, şansına küssün Kocaeli Üniversitesi sınıf öğretmenliğini kazanan son derece sosyal bir bacımız :D :D 
Ayrıca kendisi paratoner misali olumsuzlukları çekiyor üzerine yani bela-toner'de diyebiliriz. 
Bir de ağzı bozuk, öyle böyle değil ama. (benim gibi küfürden hoşlaşmayan birine göre çoook fazla, ciddi anlamda rahatsız oldum)
Kitabımızın konusu sevgili Kızkafasının Kocaeli Üniversitesinde geçirdiği 4 yılın hikayesinden oluşmuş. 
Yurt yaşamı, ilk aşkı, ev hayatı, tanıştığı insanlar, yediği kazıklar, hayalleri, dört yıla sığdırdığı hayat deneyimlerini bir bir paylaşmış. 
Kitabın temposu çok yüksek değil ama yine de merak ettiren bir tarzı var. O kadar çok olumsuzluk var ki, bu sefer başına ne gelmiş diye çeviriyorsunuz sayfaları. Kızın aşkı da sorunlu -burada bir parantez açmak istiyorum [Narcus gibi bir herif daha yoktur odun mu desem, öküz mü bilemedim, nevrotik tip] , işleri de sorunlu. Hiç mi doğru giden işi olmaz ki bunun diye düşünebilirsiniz. :)
Hani derler ya evrene bir mesaj gönder, olsun filan diye. Kızımız bol bol gönderiyor mesajları da bir iletişim kopukluğu söz konusu, bu a derken dönüşü bilmem ne oluyor :D :D 
Kimi yerde komik, kimi yerde acınası, kimi yerde kendi üniv yaşamımdan parçalar (bu kadar kötü değildi ama :D :D ) bulduğumu düşündüğüm, ilginç bir kitap okumuş oldum. 

ve sıra çekilişte, unutmayın aynı zamanda facebook sayfamızdan da katılıp şansınızı arttırabilirsiniz.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder